sannaas

Direktlänk till inlägg 22 januari 2012

Minimal ♥

Av Sanna - 22 januari 2012 11:35

Minimal är en shetlandsponny sto på 7 år som fyller 8 den 9 maj

Minimal erhöll guld på RIKS utställningar 2007 och 2005. Gick -05 etta i sin klass om åtta fina ston. Premierades 2007 med 38 p och genomförde godkänt körprov. Blev diplomsto genom dubbelguld underår 2007 på SSS utställningar.

Hon har fått en avkomma här hemma & han heter Micro & fyller 2 år i april hon får fina föl & är en väldigt bra mamma . 

 

Minimal är mitt hjärta första gången som jag såg henne så var det kärlek vid första ögonkastet jag blev så glad när jag såg henne lixom. Hon var inte lätt att jobba med var rädd & väldigt osäker på allt hon hade svårt att släppa in & lita på nya människor. 

Jag kunde inte borsta henne hon stod & skyddade bort va rädd när man röde henne i ansiktet va rädd för allting var osäker över allt även fast hon har bott där i 4 år. Men försig så var det ingen som tränade henne heller, 

Men jag gav inte upp jag kämpade på & ju mer månaderna gick & ju mer jag tillbringade min tid med henne så kom vi närmre varandra & hon började lite på mig lite mer, Slutet på november så kunde jag klappa henne på halsen jag kunde longera henne för det var rena mardrömmen att ens kunna det hon var så rädd & osäker & man ser att hon inte vill göra fel heller. Men jag tränade både lek & jobb med longeringen & då tog hon det bra & ville lära sig & hon kunde springa runt några varv utan att stanna & bli närvös. Jag tömkör henne lite nu med & det går bra lite närvös där med men det går mycket bättre så nöjd. Jag tricktränar & kör agyility lite ibland inte så ofta ska köra det mera nu till sommaren . 

Jag kör henne inte hon blev skrämd av det när hon var ung & får världens panik av det synd är det men min dröm är ju att kunna köra in henne & det ska vi kunna uppnå med .

Varje gång som hon ser mig i stallgången gnäggar hon & man ser verkligen att hon har koll på mig när jag håller på med dom andra ponnysarna enligt henne är jag bara hennes hon är ledaren i hagen mot små pojkarna om jag kommer in i hagen är det bara hon som får mysa med mig & hon jagar bort dom andra lite kul att se men ja hon är speciell min lilla ponny .

Minimal är verkligen allt man kan önska sig & utan denna ponny vet jag inte vart jag skulle stå hon är min andra halva . 

& man kan älska någon såhär mycket trodde jag aldrig det känns som att leva i en dröm när jag är med henne hon är det bästa som har hänt mig verkligen allt.

Jag kan sitta & skriva om Minimal i flera timmar men mitt inlägg blir nog för långt för er att läsa men allt jag vill säga att Minimal är mitt hjärta mitt liv min andra halva min allra bästavän fyfan vad jag älskar denna ponny finns inga ord i världen som kan beskriva ♥


  


  


  


  


  


  


  


  



 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanna - 7 februari 2012 16:47

Nu hittar ni mig här http://shettismupparna.bloggplatsen.se men jag kommer update här med såklart någongång ibland.   ...

Av Sanna - 3 februari 2012 18:50

Kommer lägga ner denna blogg, Ska börja blogga med en tjej som oxå har en shettis & som är inne på precis samma saker med träning & allt annat så där får ni följa min & Minimals utveckling & såklart dom andra ponnysarnas med . Men jag kommer skriva...

Av Sanna - 3 februari 2012 17:41

     

Av Sanna - 3 februari 2012 16:22

Alla JÄVLA på skolan läkare pyskologer kan dra åt helvete så jävla trött på att ni ALLTID ska förstöra för mig om ni ska försöka göra samma sak som ni gjorde när jag låg inne i kalmar jag lovar er då kommer jag inte finnas kvar mer. Jag är fan inge...

Av Sanna - 2 februari 2012 20:54

Asså seriöst jag har följt denna tjej i ett par månader & jag förstår verkligen inte vad hon tänker med, Eller hur hon kan tänka/säga så & hon är SERIÖS om ni inte skulle tror det. Varje video som jag har sett med henne & det är MÅNGA & ilskan vä...

Presentation


Jag är en tjej på 17 år som driver denna blogg kommer från västervik men bor nu i Linköping går på vretagymnasiet första året & ska studera häst när jag går i 2:an.I denna blogg får ni läsa om dessa 5 ponnys & min utveckling jag
Trikcträning & agylity.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Sanna

Mina djur

sannaas


Ovido - Quiz & Flashcards