sannaas

Alla inlägg den 26 januari 2012

Av Sanna - 26 januari 2012 22:01

Av Sanna - 26 januari 2012 21:32

Fotade massa bilder idag så imorgon kommer det upp :


*Vinter bilder på shettisarna

* Några Vinter bilder på Romeo

* Film Från dagen körning på Romeo

*Film från Minimals pass

*Film från Emils pass

Är ni sugna på en bildbomb imorgon & massa filmer från dagen ?!   





Av Sanna - 26 januari 2012 21:01

Förlåt för jag inte har bloggat så mycket idag för jag har varit i stallet hela dagen typ..

Har ju inte sovit så mycket nu i natt heller så ja sov kanske i typ 2-3 timmar eller mindre så jag var hemma var jätte deppig med så det kändes inte alls bra att gå till skolan heller .

Vid 11 gick jag bort till stallet gick runt & fotade alla ponnysarna & massa mys i hagen med Minimal & dom andra två killarna hämtade in Romeo borstade & idag var han glad i hanteringen med vilken är super skönt äntligen!

För er som inte vet är Romeo skit sur & allt i hantering & det är därför alla är så rädda för honom med.

Körde Romeo i skogen han var lite seg i början men i slutet sprang han på bra & jobbade hela tiden & i slutet så behövde jag knappt ta i tömmen eller säga vilken gångart vi skulle träna på sååå NÖJD över gubben .

Hämtade in Emil tränade i padocken lös sprang efter mig hela tiden & sprang runt på en stor volt efter mig sen mot slutet tränade vi lite trickträning vilket gick super för att vara första gången för oss han verkade tycka om det med .

Väntade på att alla hästarna skulle gå in så passade på att städa mitt super stökiga skåp hittade mycket saker som jag har letat efter men ja nu är det orning igen . När jag var klar där så satt jag mig inne hos Minimal myste & satt & väntade tills hon hade ätit upp hennes lunch hö, Efter det så borstade jag henne mega länge bestämmde mig att longera henne & hon var GALEN bockade & hade sig men efter 10 minuter så lugnade hon ner sig & då kunde vi börja träna lite hon var skit fin jobbade på bra & lyssnade bra med tränade glopp bommar med & gick super bra .

Micro tränade jag lite ''tömkörming'' han fattade ju inte så mycket men ska försöka leta upp någon som kan leda han när jag går efter men nöjd över pojken ändån.

Lego blev det mega bus i skogen & han var helt galen bockade & mot slutet hoppade han fram så jag släppte han i hans hage så han fick springa av sig ännu mera & det gjorde han helt klart med.

Sen vid halv 6 skulle hovslagaren kommer så det var bara att sitta & vänta i nästan 2 timmar i stallet vilket var skit kallt gick upp i teverummet & myste med stall katten men försig så har jag bara någon meter hem till boendet men jag är orkade verkligen inte xd

Kom hem vid halv 7 blev att fixa hos hamstrana ny sand mat & vatten sen fick dom springa i sina gula bollar.

Sen fixa mat till mig & se Sveriges Värsta Bilförare hm sen blir det chill kväll ska upp vid halv 6 imorgon ska vara vid skolan vid kvart över 7... DÖDA MIG NÅGON??!!

hm ja tack .

Lång jobbig text förlåt .

Presentation


Jag är en tjej på 17 år som driver denna blogg kommer från västervik men bor nu i Linköping går på vretagymnasiet första året & ska studera häst när jag går i 2:an.I denna blogg får ni läsa om dessa 5 ponnys & min utveckling jag
Trikcträning & agylity.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Sanna

Mina djur

sannaas


Ovido - Quiz & Flashcards