sannaas

Alla inlägg den 23 januari 2012

Av Sanna - 23 januari 2012 23:02

 


 

4 år & 8 månader men världens bästa pojkar , Finns ingen känsla eller kärlek i världen som kan beskriva..

Pepsi & Cola mina älskade dottisar   

Av Sanna - 23 januari 2012 18:30

Micro är en Shetlandsponny valack på 1½ år fyller 2 år i april.

Hanns pappa är Emil & Mamma är världens bästa  Minimal :'D


Micro är en liten shettis kille som verkligen älskar att mysa hitta på nya saker nyfiken super snäll men han är väldigt bestämmd & då menar jag verkligen det när han inte vill göra det så tvärr stannar han som en åsna ja han är väldigt envis liten kille men han är super snäll i all hantering & det gulliga är med han är att man knappt ser hans ögon nu när han  har all vinterpäls.Men det jobbigaste är väl att han är liten över allt grimma hade han en gett grimma fanns inte en enda grimma som han kunde ha för han har så sjukt litet huvud men för någon månad sen så kunde han ha en grimma lite förstor men det funkar tränset som vi har är förstort men om han har grimma så funkar det & samma med bett & täcke vågar jag inte ens tänka på   HAHA .


Jag & Micro har kommit nästan lika långt som med Lego vi tränar bett träns & tömkörningsjordar förra veckan provade vi longera med det blev mest bus tillslut men ja det går framåt som jag skrev tidigare så älskar han att lära sig nya saker & det är jag glad för. Hm jag tränar väl inte så mycket mer går ut & går såklart & tränar lite trickträning lite då & då inte så orfta men det blir nog lite ändring med det när det blir varmare & så, Har kört en gång agyility han verkar tycka att det va kul så det ska vi prova flera gånger med .

Men det speciella är nog att han är en avkomma både från Emil & Minimal för han har lixom en fin färg & fin kropp hoppas att han får något syskon   


 


 


 


 


 


 


Videon är från september man ser att han har lite bebis päls precis vid manken...åh älskade bebis   


Av Sanna - 23 januari 2012 18:06

Kom nyss hem från stallet varit där sen typ halv 3 men fysatan vad kallt det är !!  

Skolan var ganska chill hade prov i morse tror att det blev bra hoppas det iallfall,

Hade ett möte med min mentor så jag slapp idrotten så jävla skönt   

Gick väl bra där med & ja jag ligger efter & det suger men mitt mål är att hinna klart allt till sommarlovet som är 4 månader ditt snart.

Stack hem tog på mig stall kläderna & sparng typ till stallet hämtade fram alla saker till Emil hämtade vagnen fixade iorning honom & sen körde jag iväg & idag tränade vi på farten islutet av passet så gick han skit fint arbetade på bra & tog bettet bra är annat än skit nöjd över han var ute i nästan en timma & ja jag frös som ett svin skönt att komma in i stallet kan jag säga. Borstade Micro myste en massa kliade skönt på kroppen & sen fick han spruta i ögat som han verkligen hatar..

Borstade Lego gick ut till padocken släppte han så han fick busa & ja han rymde i slutet den busen fick tag på han efter något varv utanför stallet & efter det var han helt galen i stallet började små bocka när vi kom in & Micro dampade oxå ur när han såg Lego sådär busig hihi.

Hämtade finaste Minimal blev massa pyssel mys & klippte svans & skägget & sen smörjde jag in henne & efter det ännu mera mys..Finns ingen bättre än henne hon är så speciell världens finaste ponny   

Romeo fick vila helt hann inte med honom vilket suger kroppen sa lixom nej men imorgon blir han först ett måste.

Nu blir det laga mat som jag verkligen inte orkar..sen chilla framför tvn / datan & såklart hålla på med mina hamstrar små .

Kommer ett inlägg sen om Micro så håll koll   



Presentation


Jag är en tjej på 17 år som driver denna blogg kommer från västervik men bor nu i Linköping går på vretagymnasiet första året & ska studera häst när jag går i 2:an.I denna blogg får ni läsa om dessa 5 ponnys & min utveckling jag
Trikcträning & agylity.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Sanna

Mina djur

sannaas


Ovido - Quiz & Flashcards