sannaas

Alla inlägg under oktober 2011

Av Sanna - 15 oktober 2011 17:47

Kom hem från lilleman för några timmar sen,

När jag kom till stallet så mockade jag hämtade sedan in en riktig skitgris stod & borstade han i ca 2 timmar eller mer gjorde orning hans man länge & gjorde han extra fin hade bara lust att stå där med honom i flera timmar ur mysigt men mot slutet tyckte lilleman att det var för tråkigt   

Gick sedan ner till banan & longerade jag han gick super bra lyssna & var underbart fin .

Filmade oxå så filmen kommer säkert i kväll & har massa bilder på g som finns på min mobil som jag tänkte ladda upp sedan

kallt som fan är det oxå allis fick vara ute på baksidan & springa av sig lite & nyfiken som vanligt bästa ninn pepsi & cola äter som vanligt & skriker när dom hör mig prata dom tigger hela tiden   Flisan & puzzel sover som alltid & det går bättre med dom nu ja allt känns så bra med alla min älskade hjärtan .


Av Sanna - 15 oktober 2011 11:27

Drar nu till affären ska köpa lite saker till hästarna i linköping efter det så drar jag mig till lilleman min dag kommer bli ur mysig med  andra ord

H det bra så ses vi senare idag !

Av Sanna - 15 oktober 2011 11:17

Godmorgon alla !

Det var en heldel som undrar varför det inte går att köra minimal längre & tänkte ge svar på det vid detta inlägg.

För ca 1-2 år sen så skulle ägaren köra henne hon kom tbx till stallet efter en lång runda i skogen när hon körde i  in stallgången så började hon prata med en som var brevis vagnen & hon tänkte inte så mycket på vad minimal kunde gör hon började ta av vagenen men precis när hon skulle göra det så kastade sig minimal & då hände olyckan minimal är livrädd för vagnar & hon är rätt så försiktig & när man kräver något av henne blir hon super stressad & ja det är det som vi två ska träna på.

Men hon är ju bara 7 år så snart i framtiden så kanske jag kan köra henne igen vi ska jobba på dethär .

 Älskade minimal   


 


Av Sanna - 14 oktober 2011 20:45

Tänkte skriva vad jag tänker träna med alla ponnysar vad jag har som mål & såvidare.

Lego : Han är väldigt försiktig så vi ska träna på att vara mer säker med människor våga ta för sig & träna att springa brevid vagn prova lägga på täcke & så.

Sen ska vi träna mer på att stå i gång han har väldigt svårt för det.

Självklart ska vi busa & leva livet.

 

Micro : Träna på att springa med vagn & träna på att stå i gång mer & lyfta fötter träna på att lägga saker på ryggen & såklart ska vi leka mycket han är ju fortfarande bebis.

 

Emil : Träna på att lyssna på mig & ha respekt träna styrka inom körningen & försöka komma närmre honom på ett speciellt sätt kämpa på med all träning & leka såklart .

 

Romeo: Vi har mycket att jobba fram men nu börjar vi komma närmre varandra & litar på varandra han är en speciell häst & man måste känna den där känslan för att förstå han & när man känner den där specialla känslan så kan man annat än älska   denna ponny & vara så lycklig jag har aldrig träffat en sån här ponny som han.

& vi ska jobba med att han ska lita mer på människor vi ska jobba med köningen & ha såklart kul han är ju 23 år så vi ska ta i våran takt gör allt så denna ponny ska få sina sista dagar lyckliga det är han värd .

 

Minimal: Vi ska jobba med att hon ska känna sig säker med mig & att kunna lita på mig inte bli stressad när man kräver något vi ska kämpa på så hon känner sig säker med allt runt henne inte bli rädd för allt som finns runt henna våga ta för sig & jobbba på att förstå varandra på ett speciellt sätt. & vi kan inte köra minimal längre för det hände en olycka när dom körde henne & nu är hon livrädd för vagn  & honär4siktig i all hantering nästan men det går framåt (kommer skriva mer om det nästa inlägg).

Vi ska träna på agility & trickträning vi trömkör dagligen & longerar går ut & går & så men hon kommer bli avelsto tror vi men jag kommer jobba med henne & hon har sakt att att jag har ansvaret för att jobba fram den underbara ponny som hon är vi har grymt mycket att jobba på men jag gillar att jobba fram saker & jagvet att jag & minimal kommer klara detta jag blir så lycklig att vara i minimals närhet min fina tjej.

 

Lilleman : Passar på att skriva om han med vi ska träna på galoppen & hans styrka respekt & förståelse Han är ju såklart världens bästa lilleman .

 

Det var väl det det är skönt att ha mål  mycket att jobba på med alla ponnysar & lilleman .

 


 

  

Av Sanna - 14 oktober 2011 20:34

Hej bloggen !

Har inte haft tid för datan idag men slutade skolan vid 12 åkte då till rese & satt där i 2 timmar väntade på tåget som gick 2 närjag kom till viken så åkte jag ut till mannen myste & sedan tog vi en ur mysig kvälls tur o skogen så underbart det va super kallt & solen var stark.

Så härligt red ca i 30 minuter eller mer men när vi kom tbx så myste vi mer & släppte sedan in devil & åkte hem därfter sitter nu på mitt rum & ser idol & tråkar sönder   


Av Sanna - 13 oktober 2011 20:42

 

Av Sanna - 13 oktober 2011 19:55

Hej på er igen!

Är äntligen hemma efter sisådär 8 timmar i stallet & fyfasan vad kallt har gått och frysigt hela dagen   

Men iallafall så körde vi romréo idag & det gick kanon han har dock inte blivit körd på ett år så vi tog en ur mysig tur i höst solen så jävla underbart & det kändes helt konstigt att sitta bakom en sådan ''stor'' ponny mot vad lilla emil är   

Efter 40 minuter ute med han så åkte vi hem till elisabett eller vi åkte med bilden hon bor typ precis brevid stallet men jah vi åt kina mat & pratade en heldel sen så körde hon mig till skolan som ligger precis bakom stallet där emil står fick min medicin sen gick jag tbx till stallet hjälpte till att ta in alla 20-30 hästar jobbigt men efter det så tog jag fram sele & vagn & började borsta emil sen körde vi iväg gick sådär idag han var lite seg ville inte lyssna men i slutet gick han skit fint min lilla dressyr ponny !

Borstade micro & lego gick kanon & idag kunde dom stå igången bättre så är helt klart nöjd över små grabbarna ,Minimal gick oxå kanon mjuk & framåt hur nöjd som helst över min tjej  trömkörde henne allså hm sen gav jag alla fem ponnysarna kraft foder efter det cyklade jag till boendet åt & är precis ny duchad så skönt ska se film hela kvällen & bara ta det lungt imorgon äre fredag & det betyder att jag åker hem hm vet inte vad jag tycker om det men jajaj

lång text sorry  

Presentation


Jag är en tjej på 17 år som driver denna blogg kommer från västervik men bor nu i Linköping går på vretagymnasiet första året & ska studera häst när jag går i 2:an.I denna blogg får ni läsa om dessa 5 ponnys & min utveckling jag
Trikcträning & agylity.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Sanna

Mina djur

sannaas


Ovido - Quiz & Flashcards