sannaas

Alla inlägg under oktober 2011

Av Sanna - 16 oktober 2011 20:41

Dag 1 - Hur började mitt häst intresse

Mitt häst intresse började när jag var ca 6 år började rida på barnridning som var på lördagar man fick rida i 20 minuter jag kommer ihåg hur mycket jag älska det åkte ditt varje lördag i ca 1 år. Sedan började jag rida lektioner kommer ihåg när man stod på led & skulle lära sig galoppera hur närsvös jag var hihi jag red på ridskola i 6-7 år tävlade på ridskolan hästar kom upp i klasserna hoppade 90-1 m på tävlingarna.Men tllslut tycket jag inte om det mer & jag provade även på dressyr tävlingar & jag kan säga att det gick åt helvete..

Började rida hos sara för 5 år sedan & där har jag hjälpt till med att rida in rida till utbilda & sälja det var hårt vissa gånger för man blev ju förälskad i vissa ponnysar & hästar. Men tillslut lärde man sig att dom fick det bra , Men nu i 11 månader rider jag saras friser hingst ''lilleman'' speciell kille & vi har kommit långt hade honom hela sommaren. Dom mesta vet nog hur mycket han betyder för mig. Går ju på gymnasiet första året går linjen häst på vreta som ligger lite utanför linköping, precis brevid skolans stall ligger det privat stall där  hjälper till där med 4 shettisar & en c-ponny har gjort det i ca 1-2 månader. Har mycket mer att skriva om men ni får säga till om ni vill veta mer.




Av Sanna - 16 oktober 2011 20:37

Dag 1 - Hur började mitt häst intresse
Dag 2 - Det här finns i min rykt låda
Dag 3 - Min hästs vardags outfit
Dag 4 - Det här äter min häst varje dag
Dag 5 - Min favorit grej i stallet
Dag 6 - Mitt bästa häst minne
Dag 7 - Mina drömmar
Dag 8 - En bild på stallet Dag
Dag 9-Det här saknar jag
Dag 10 - En nytagen bild och 5 punkter som beskriver din häst
Dag 11 - Varför får ridning dig att må bra
Dag 12 - Något du och din häst är stolt över som ni har gjort !



Av Sanna - 16 oktober 2011 20:27

hej på er   

Ligger nu i min mega mysiga säng & tare lungt & laddar upp för apu vecka  & jag ska såklart vara hos elisabett hon som äger shettisarna & romeo ska vara hos henne i 2 veckor & efter det har vi höstlov känns förjävla bra slippa skolan alla krav slippa all bråk i skolan ja bara kunna vara i stallet hela dagarna hmm älskar't !

Var iallfall hos hästarna idag borstade romeo & han var så himla mysig & dunder snäll gick runt stallen & han gick & trippade runt som han vore en åring eller något men han är faktiskt hela 23 år   

Emil borstade jag med & myste med han ett tag , minimal micro & lego är på bete över helgen så dom ska vi ta hem imorgon .


Av Sanna - 16 oktober 2011 11:25

Tjenare

Trött & åh vad mer ska fixa mig för vid 2 går tåget till linköping & vid 6 är jag i skolan lång & jobbig resa men jah så äre bra.

& jag känner mig nöjd gjorde 7 inlägg igår med & får fler & fler beskökare med   

Men det kommer inte upp lika många idag som igår för jag ska till stallet på dirren när jag kommer till skolan .

Vi ses imorgon om vi inte ses ikväll

Ha en toppen dag alla !

Av Sanna - 15 oktober 2011 22:53

Tänkte säga mer vad jag & minimal kommer börja jobba med.

Tricktränig & agyility & vi kommer ta det i våran tagt

Men först måste minimal känna sig säker med sig själv vet inte hur jag ska börja så det ska just känns bra för henne ,

Har ni några förslag?


Av Sanna - 15 oktober 2011 22:06

Svar på tal

Elvira : heeej jag verkligen älskar din blogg men  Vilken skola går du på ? (:

Svar : Hej åh tack så mycket vad glad jag blir :')

Jag går på vreta gymnasiet i linköping går häst där men jag tycker om  alla slags djur men nu i ett år måste man prova på allting känns lite jobbigt men ja verkligen älskar denna skola jag trivs okej lite höga krav har dom väl på eleverna men jag har inte varit i skolan på det senaste året så det kan bero på det. Hoppas du fick svar på frågan

Kram

 

Av Sanna - 15 oktober 2011 21:32

Nu kommer resten av sakerna som jag ska köpa till hästarna .

  Grimma till lego & en till sån till micro fast blå

  Grimma till romeo

  Grimma till emil ska kanske köpa en sådan till lilleman med

  Ur gullig grimma till minimal

  Grimma till lilleman

  

Grimma till lilleman

  Till någon av alla 6 hästarna .

  till alla

  

Till romeo

  Till minimal

  

Till emil

  Bett till lilleman

  Till romeo

  Till lilleman

  till emil lego eller micro

  Till romeo

  Dom marin till romeo eller lilleman .

  Till emil

  Till minimal

  Romeo

  Till romeo.

 

Det var allt som kommer köpas till alla 6 hästarna.   

Av Sanna - 15 oktober 2011 21:00

Tänkte vissa vad jag kommer köpa till alla 6 hästarna mycket saker jagvet men har fått massa penagr nu så allt kommer gå åt hästarna & mina djur här hemma   


   

Träns till romeo


  Träns till minimal & emil.

  

Träns till bästa lilleman .

  

Ett till träns till lilleman

  Tyglar till lilleman eller romeo

  Tyglar till lilleman

  

Sadelgjord till lilleman

  Pannband till lilleman . 

  Pannband till romeo 

   

Schabrak till lilleman

  Schabrak till lilleman 


mer saker vid nästa inlägg         

Presentation


Jag är en tjej på 17 år som driver denna blogg kommer från västervik men bor nu i Linköping går på vretagymnasiet första året & ska studera häst när jag går i 2:an.I denna blogg får ni läsa om dessa 5 ponnys & min utveckling jag
Trikcträning & agylity.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Sanna

Mina djur

sannaas


Ovido - Quiz & Flashcards