sannaas

Alla inlägg den 2 december 2011

-

Av Sanna - 2 december 2011 23:01

Blir se film & ta det lungt resten av kvällen, Mysa med mina dottisar.

Ha en bra kväll & godnatt!

PUSS !

Av Sanna - 2 december 2011 22:36

FAN HELVETSE JÄVLA SKIT MOA LIGNELL SKULLE JU INTE ÅKA UT,

HON SKULLE VINNA ALLT!!!!!   

FÖR MIG ÄR HON EN VINNARE FÖRALLTID !

Av Sanna - 2 december 2011 22:19

Micro är som Lego fast han fyller år i april nästa år.

Han är en väldigt envis shetlandsponny & väldigt liten mot vad dom andra är,

Han har sin egna personlighet om jag säger så men man fastnar för honom väldigt fort & nu när vinter pälsen kommer så ser man knappt hans lilla huvud :')

Men jag fastnade för honom första gången som jag fick se han & han  kom springandes i hagen med full fart då när det var ''sommar'' var han pigg & glad & framåt på allt men nu när vintern kom så blev han mer efter & inte lika ''glad'' som han va innan vill lixom inte ''jobba '' han hatar just nu att springa efter vagnen tvärr vägrar & en envis shettis är helt omöjliga.

Men han är en speciell liten kille som är lik sin mamma på personligheten .

Men vi tränar stå igång tycker inte det är så kul går omkring men vissa dagar går det toppen med det .

Men vi tränar stå igång ut & gå hm gå efter vagn försöker iallfall, tränar träns & bett men han har såååå litet huvud så vi kan inte träna det än men lite har vi testat & det går bra!

En sommar bild på lilla Micro  


   

Av Sanna - 2 december 2011 17:03

Lego är fyller 2 år i maj nästa år så han är än liten bebis eller han kommer alltid vara det.

Men det går framåt mellan oss två så som varje gång jag kommer igången gnäggar han & springer runt i boxen så kul att se. Men han har blivit mer framåt & glad är vad han var förut när jag är ute & går med han så har han sina små öron framåt HELA tiden. & är nyfiken på allt & ja han har blivit en helt ny lite Lego .

Men vi tränar på att ha träns stå i gång gå ut & gå lägga på täcke myser ibland följer han med när jag kör Emil eller Romoe & han älskar det verkligen. Men han är en envis lite skit som vet vad han vill.

Men när jag började hålla på med honom så kunde han inte stå igång fick panik man kunde inte borsta han heller så bra men ja som jag sa innan han har blivit en helt annan lite Lego .


   


Av Sanna - 2 december 2011 15:52

För ca 1 timme sen var jag på sjukhuset då  dom knäckte min rygg så jag slipper ha så ont som jag har haft nu i ca 2 veckor  

När jag kom hem så hämtade jag Allis så fick hon springa av sig ute och hon sprang på som en idiot glad och pigg helt enkelt älsklings tjej . Sitter nu oc myser med flizan idag är hon jätte mysig sitter och tvättar sig & ser ut som hon ska lägga sig ner så jävla skönt att hon är tam nu som vi har kämpat!


 


  

Av Sanna - 2 december 2011 14:25

Romeo är 23 år så vi tar det lungt men vi har gjort en stor utveckling tillsammans.

Han är en ganska svår häst att förstå & han har svårt att lita på folk, han har haft ett tufft liv innan elisabhet köpte han.

Men vissa dagar går det inte hantera han det går man han är så sur & vissar hoven & så vidare men jag kan ta han från boxen nu utan att han blir arg eller vill bitas. Jag har lärt mig om man visar sig rädd för honom eller orolig då blir han förbannad & då kan han sparkas eller bitas men det har bara hänt mig en gång & då blev det en rijäl spark i magen. Men jag lever & alla sa att jag kanske skulle sluta upp med honom att han kan bli för farlig men Romeo & jag hade redan då fått ett starkt band mellan oss & jag vägrade ge upp vi har  kämpat  på & nu ligger vi på 100 igen.

Men han har sina dagar den gammla gubben .

Men jag kör honom från 1 -2 gånger i veckan & han brinner verkligen för det, Han älskar att få galoppera på skogs slingorna & han lyssnar på varje litet ord man säger & han är väldigt stabil ponny som gör allt för sin ''ryttare''.Men en dag i veckan blir det bara massa pyssel då oljar jag in hans hovar & fixar till man & svans & då brukar jag gå ut & gå med han då med. Sen longerar vi & ibland leker vi i padocken & har tänkt att börja trömköra han med hm vad kan vi göra mer ?

Jo juste jag ska börja med agylity med han med.

Man måste bli accepterad för han & då är han som en dröm han är så himlans go & så personlig finns ingen som är som Romeo alltid när man borstar han så lägger han sitt huvud på min axel.

Ingen förstår hur speciell han är världens bästa Romme   

 

 

Av Sanna - 2 december 2011 12:53

Hemma i skit viken igen  

eller jag vet inte vart jag vill vara allt känns åt helvete..& ja några av er vet ju varför med ...

Men ja min dag blir att vara med mina djur se idol & ta det lungt orkar inte med något annat som det ser ut just nu kommer mer info om Romeo Lego & Micro senare idag.


Presentation


Jag är en tjej på 17 år som driver denna blogg kommer från västervik men bor nu i Linköping går på vretagymnasiet första året & ska studera häst när jag går i 2:an.I denna blogg får ni läsa om dessa 5 ponnys & min utveckling jag
Trikcträning & agylity.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Sanna

Mina djur

sannaas


Ovido - Quiz & Flashcards