sannaas

Alla inlägg den 1 december 2011

Av Sanna - 1 december 2011 22:23

ja jag mår illa av att se det här, Jag fattar inte lixom hur kan man ?

Ja jag säger bara såhär jag skulle ALDRIG göra sånt här men har frågan i mitt huvud VARFÖR ?


Av Sanna - 1 december 2011 20:25

Emils & min träningar .

Det är ju svårt att köra han nu när det blir mörkt redan vid 4 & då slutar jag skolan.Men jag försöker köra han ca 2 dagar i veckan det blir allt ifrån körning i skogen till lite trim på slingan med han med,

Men jag longerar han & har börjat lite smått köra lite agylity med han & det gick jätte bra försöta gången vi gjorde det & det va nu i tisdags. Men jag trömkör honom & går ut & går ibland med men första gången jag började ta han om honom & det va 2 september , Men åter till saken han drog ner huvudet & drog iväg ni vet sånt som ponnysar gör drar ner huvudet hur fort som  helst & ska ÄTA han var omjlig att ens ställa i gången & man var ju inte beredd heller om jag säger så.

Det var omöjligt att gå ut & gå & köra han gick ju men fort när han fick möjligheten så drog han ner huvudet & skulle äta gräs men nu 2 månader senare så gör han inte så mera han går jätte fint när man ska göra något med han så glad över det.

Men han är verkligen en riktig mys gris, Men ja vi har kommit långt vi med & han kämpar alltid på när han väl orkar

Men nu när det blir mer kallt & snön kanske kommer snart så ska vi träna mer på agylity & förstå varandra bättre tror vi båda behöver det. hm vet inte vad jag ska skriva mer men säg till isåfall

 

Em bild på lilla Emil    

Av Sanna - 1 december 2011 20:06

Minimal's & min träning går framåt verkligen !

Jag har fått klappa henne på halsen utan att hon ska gå undan nu i ca 2 veckor kan longera henne nu utan att hon blir närvös & otolig, Vi har kommit långt med agylity kan lägga platsen på hennes rygg & springer över den som ingenting springa runt koner & sånt tycker hon är kul lite för tråkigt ibland kanske men det funkar .

Gå upp på saker går toppen. JAG ÄR SÅ NÖJD MED MIN FINA TJEJ.

Nu tränar vi på trömkörningen är lite för mycket orolig där försöker springa ifrån & blir för närvös att jobba med men hon jobbar på verkligen på ändån  & flippar ur ibland & tycker att ALLT är farligt men med mjukhand & sen att hon känner sig trygg går hon fram fint med.

Hon tar bettet mycket bättre nu oxå & är inte lika orolig när man tränsar henne heller lite sitter kvar men vi är på god väg framåt med det med .

Men hon är ganska närvös med hovarna så det ska vi träna mer på med men vi kommer lyckats.

jag kommer offra allt för min finaste tjej hon är verkligen allt för mig min älskade Mini  


Såhär ser våran träning ut varje vecka .

Gör ju allt på olika dagar men skriver i vad vi gör iallafall .

Måndag : Busar i padocken bara i grimma eller kör agylity med henne .

Tisdag : Hon vilar en gång i veckan & då oljar jag in hennes hovar & fixar till henne klipper svans eller skägget.

Onsdag: Hoppning med tränset longerar henne allså

Torsdag : Trömkör henne eller går ut går

Bjuder på en bild på min finaste Minimal   

hihi tröttis, Kommer mer om dom andra hästarnas träning

-------------------------------->

Av Sanna - 1 december 2011 18:26

hemma nu igen.

eller jag kom hem för ca 1 timme sedan ,

 Körde Romeo & Emil borstade dom små & myste massa  med dom med , Longreade mitt hjärta gick super .

Så gjorde jag iorning min rycklåda kasta borstar som inte var bra & så,

Sitter nu & lyssnar på MOA LIGNELL hon är bara så jävla bra !

hm ska packa & sånt senare ikväll ha en lung kväll så återkommer jag senare !

PUSS


Av Sanna - 1 december 2011 10:34

Godmorgon

vaknade av att jag inte kunde röra mig så fick vara hemma idag & vi skulle varit i skogen idag & då skulle jag bära en stor jävla röjsåg & det skulle inte gå alls om jag säger så.....

Men min dag nu på morgonen går åt lite plugg som jag ligger efter i -.-

Sen vid 12 drar jag till stallet & kör Romeo & senare kör jag Emil & sen ska jag busa med Minimal i padocken & hm med dom små vet jag inte typ bara fixa med dom .

Är ur trött vill bara sova   

Presentation


Jag är en tjej på 17 år som driver denna blogg kommer från västervik men bor nu i Linköping går på vretagymnasiet första året & ska studera häst när jag går i 2:an.I denna blogg får ni läsa om dessa 5 ponnys & min utveckling jag
Trikcträning & agylity.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Sanna

Mina djur

sannaas


Ovido - Quiz & Flashcards