sannaas

Alla inlägg under juli 2011

Av Sanna - 17 juli 2011 12:00

Cool Pleasure som kallas ''cp'' är en valack på 3 år och är resen svenskt halvblod.

Är färgen fux och har en fin bläs och har 3 strumpor.

Han är en jätte härlig kille som älskar mys och att gå ut och gå.

Han är alltid nyfiken och är inte så värst rädd av sig. Bara bak till då men det är bara att träna bort. Vi håller så på att rida in honom lite smått men nu över sommaren så går han bara och betar och jag började förra veckan att pyssla om honom.Vi går ut och går och myser mest. Han är så sjukt snäll och man kan bara älska denna häst så sjukt mycket han är så speciell och man skulle ju inte säga nej till honom. Jag tror alla blir kär i hans personlighet för den är speciell.

Han har hjärtat på rätta stället och åh så bra han är !!

Älskar denna häst sjukt mycket.

Och ja det är ju många som har undrat varför vi kallar honom cp många har tagit det på ett dumt sätt, Och endel tycker man verkar vara helt dumma i huvudet men ja så är det inte. Lyssna och lär Hans första bokstav börjag på C och hans andra bokstav på andra namnet börjar på P =Cool Pleasure ? förstår ni alla nu lite hur vi menar ? 

Våran lilla fina cp   

Skriv om ni vill ha någon mer förklaring om ni tycker att det är helt fel okej ? 

Men nu komnmer det lite bilder på älsklings killen !

   

 

   

 

   

   

 

Älskar dig killen     

Av Sanna - 17 juli 2011 11:30

Nu tänkte jag skriva om fölisarna som vi har .

Dom är halv bröder och är födda i juni 2010.  

Dom är super mysiga och vill alltid komma fram och gosa och man vill bara krama om dom typ ju ?!

Dom har allså samma pappa den underbar fina connemara hingsten Sjödalens Magnet RC 103.

 

Golden dream : Han är en fin underbar kille som är lite rädd av sig men vill ändån kommer fram och hälsa har fin färg och kommer bli en underbar ponny , Hans mamma är u: Lisette RC 1064 och är mycket fint sto. Han föddes den 22 juni 2010 är är allså 1 år och 1 månad .

Bebis plutt    

Fina Golden Dream.

 

  Fina bebis.

---------------------------------------------------------------------------------------------

Hard on ''Harry'': Harry som han kallas är en jätte snäll kille som är nyfiken på allt som händer runt honom och är fin färg han börjar bli en av mina favos bland fölen . Hans mamma heter Bubble Joy och mamman är syster till saras ung hingst som heter Dirty Devil, Harry föddes den 8 juni 2010 är är allså 1 år och en månad 

Fina bebis   

  

Bebis Harry .

  Bebis.

---------------------------------------------------------------------------------------------

Nice one ''Nasse'': Är min favvo bland fölen och han är så sjukt snäll och nyfiken på allt som händer, Redan första gången jag såg honom så blev han min favorit han är så söt och åh helt underbar helt enkelt, Han föddes den 8 Juni 2010 .

Älskade fölis   

  Bästa fölis .

  Bebbe .

PÅ alla tre fölisarna   

 

 

 

 

  

Av Sanna - 16 juli 2011 23:08

Lilleman är min underbar vän och jag åker ut till honom och vi rider i skogen hoppar ibland kör dressyr och bara myser eller går ut och går busar i padocken ja vi gör allt möjligt och vi båda hatar att rida i padocken.Och så vi brukar mest träna på dressyr på fälten som vi har och hoppning kör vi på tränghindena som vi har i stallet.

Han kallas lilleman och heter ett helt annat namn men det är typ skit konstigt ?

Men alla kallar honom lilleman han är en hingst på 8 år och är friser.

Dom första åren så va han bara i hagen ingen gjorde något med honom. Men år 2008 började jag rida honom ibland men jag var skit rädd för honom vågade inte riktigt sitta på honom  men sen år 2009 började jag rida lite mer men som mest har jag ridit honom nu. Slutet av 2010 och nu 2011, VI har gått från världens sämsta pass med tårar och arg  att man just bara vill sluta rida Till att komma tbx från  en tur med glädje tårar och rena lyckan. .

Och han har funnits för mig nu när allt är skit. Det är han som förstår och ingen annan det finns tamigfaaan ingen som lilleman och han som jag var så sjukt rädd för 4 år sen är jag helt galet kär  han är precis allt för mig. Och det värmer i mitt hjärta att varje gång han ser våran bli kommer han i full fart, Han ger mig något som jag inte kan förklara för er det är just han som har fångat mitt hjärta och han denna häst kommer alltid ha dennna plats i mitt liv. Han är min dröm häst och våran dröm ska bli sann någon gång det lovar jag dig.

 

Din blick gör mig knäsvag

När du tittar på mig så blir jag varm i hela kroppen

När jag får vara i din närhet och känna din mjuka päls

När jag ser dig komma imot mig i gull galopp blir jag så lycklig

När jag får säga hur mycket jag älskar dig och det känns att du förstår mig varje ord jag säger till dig är sanning lilleman du är allt för mig Du är mitt ljus i mitt mörker.

Jag älskar dig så hemst mycket det finns fan inga ord alls .  

 

  

  

  

  

Lilleman utan dig är jag fan ingenting du gör så jag klarar av andas du är hela mitt liv Kärleken kommer inte fram i ord ....  

Av Sanna - 16 juli 2011 22:35

Dom här två katterna tar jag hand om på sommaren när ägarna åker iväg på semester,

Och det har jag gjort ända sen jag var ca 4 år eller något ?

Och ägarna är mina grannar som är sjukt snälla så alltid när jag tog hand om dom så fick jag leksaker och godis. Och en av katterna fanns redan då när jag bara var 4 år och han var min bästa vän han är så snäll gammel gubbe och kommer ihåg varje minne när han lekte med mig och allting...han är så älskad av mig kan jag säga.

Och den andra katten är en tjock lite gris som jag fick ha när han bara var ca 9 veckor och dom fick honom på sommaren och gud så kul det va en liten kattunge att hålla på med och jag kan säga att jag typ bodde där då jag tog hand om dom.

 

Tisse: Är en då den gammle katten som är nu 17-18 år eller mer och är en bondkatt .

Det är han som var min bästa vän och är det än idag.Och han är ganska rädd av sig men han är verkligen en kämpe han kämpade igenom en svår canser och ägarna gav alla sina pengar för han skulle överleva och det gjorde han och han är sjuk mysig och åh. Det är jobbigt att han är gammal men visst han har left många fina år här nere och tog mitt hjärta redan då när jag var så liten och han sitter kvar än på samma stora plats.

Älskar dig fina gammle killen   

 

  

 

Felix är en tjock liten mysig kille på ca 5-7 år ?

och är oxå rasen bondkatt han är ur mysig och vill alltid mysa och älskar mat mer än allt han är oxå ganska försiktig och hatar hundar mer än allt .

Han var den kattungen som jag fick full ansvar för i hela sommaren då ägarna va på semester eller något ? Och då var han så liten och söt men nu ser han ut som en riktig hankatt om jag säger så .

fina mysiga killen   

 

  

Av Sanna - 16 juli 2011 22:13

Jag har en katt med som heter Lillsmurfen och är 2 år och är bland ras mellan norskskogskatt och birma och är färgen blå men han är typ grå brun ? ..

I åkte till nybro och köpte honom den 8 april 2009 då var han bara 2 månader och så himla liten och guuud vad söt han var !   

Allså mamma och pappa köpte honom till mig och han var verkligen som en riktig bebis kunde typ inte sova på hela natten och han pepp och dagen efter var det skola`?!  och så fick jag sitta uppe mitt på natten och mata han och natta han med men det var ju verkligen ett prov på att ha en riktig bebis om jag säger så.

Han skrek när jag inte var nära honom och ville alltid ligga precis brevid mig kunde ju lixom kanppt gå på toa så galen var han, Men månaderna gick och han blev stor bebis och lekfull skulle vara vaken hela natten och hålla på med mig ,

Och månaderna gick till år och än idag är han min bebis det kommer han alltid vara .

Han är lika lekfull och endel dagarn kan han vara världens mys katt och är så snäll men annars så hoppar han på folk utan att man har gjort något?..

Ja, han är så sjukt speciell och har sitt sätt att visa känslor med...Men han är så sjukt älskd min fina katt. Han har ett hjärta av guld och när man väl känner denna katt så kan man inget annat att älska den!   


 

    

 

Av Sanna - 16 juli 2011 21:04

Lillfisen är min andra hamster som är ca  4-5 månader och dvärghamster.

Den är den ljusa färgen av dvärg och fick hem denna hamster den 5 mars 2011.

Jag har alltid önskat mig en hamster och äntligen fick jag en underbar liten bebis hamster som är väldigt rädd och närvös.Jag har försökt att göra den tam men ja den blörjar bli lite tamare men det känns jobbigt att man inte riktigt kan hålla på med den som med puzzel..  Men det är bara att kämpa för någon dag ska den bli som puzzel.

Men fisen älskar att springa omkring innan för min tröja och det är lite kul att se när den klättrar på inne tröjan men ja h*n är väl inte fullt  normal när den har mig som ägare? näe nu var jag riktigt dum . Men lillfisen är så grymt söt och åh blir galen .

Men den kommer alltid fram när man går förbi buren men sen blir den osäker ..

Men jag älskar denna hamster sjukt mycket och den är ju min första hamster med

Min fina lillfis   

 

          

Av Sanna - 16 juli 2011 19:55

Puzzel är min underbara hamster som är ca 4-5 månader och är rasen guldhamster men ja färgen heter panda och är vit och svart . Köpte honom på djuraffären här i västervik den 8 mars 2011 .

Redan första gången jag fick se honom så såg man hans personlihet det första han gjorde var att bita allså han var skit rädd och ville skydda sig själv men det var ju ett nytt helt hem till honom så man förstår varför. Dom första dagarna fick han bara vara i sin bur men en kväll tänkte  jag att jag måste ta upp honom han var fortfarande jätte rädd men när jag fick hålla honom i min hand så blev jag helt varm och när han tittade på mig med sina lekfulla ögon pch sina stora öron kärleken växte från dag ett och månaderna med honom har varit så underbart han är helt fantastisk finns verkligen ingen som honom. Han är så sjukt speciell och han har sina saker som gör en så glad

Han är alltid nyfiken och vill alltid göra nya saker och jag älskar denna hamster så sjukt mycket han har tagit mitt hjärta och kommer alltid finnas där världens bästa kille.

Älskar dig min fina puzzel   


          

Av Sanna - 16 juli 2011 18:47

Jag har två helt underbar marsvin som heter ölsnds pepsi och Ölands cola.

Dom är 5 år och 6 månader och är bröder, Dom är rasen slef.

Jag fick dom när dom ca var 1 år och ett halv år tror jag köpte dom i o-hamn den 23 maj 2007 och det var nog en av min lyckligaste dag i hela mitt liv och dom är mitt helt egna husdjur och det betyder ju enormt. Dom har lärt mig hue man sk hanskas med djur och har vissat mig vad äkta kärlek är mellan djur och människa .

Dom är världens snällaste och gör aldrig något fel och är super pigga verkligen för sin ålder. Vi har åkt på semeter tillsammans över allt typ och dom älskar att få vara ute i sommar vädret och äta massa gräs och gotta sig. Båda är väldigt prat samma av sig och skriker alltid när dom vill ha mat och tiger mat hela tiden det spelar ingen roll om man kommer upp med något dom inte får äta dom måste alltid se vad det är.

Båda två älskar att ligga under filtar och älskar grönsaker.


Cola : Är en mysig kille som var väldigt rädd och försiktig i början men nu med åren har man blivit tuff. Och kommer alltid fram och vill ha mat eller gosa och är på sin bror ganska mycket med. Det har varit väldigt jobbigt med honom nu den senaste halv året.Haft knölar dom försvinner och blir större men han har haft en knöl vid munnen och  har varit hos vetränneren och allt.Men dom vågar inte ta bort den han är gammal + att dom inte vågra alltid söva ner marsvin bara sådär. Men han äter och är pigg så det är väl huvudsaken ?

Han älskar att bita på halsband och morötter och alla slags grönsaker utan majs äpple banan.Det HATAR han verkligen kan jag säga annars är han inte så kräsen av sig. Han är min fina nalle björn   


Pepsi: Är en envis men snäll liten kille som vet vad ha vill. Och tar för sig och vill ha all uppmärksamhet, Och han lyckas få den med. Han älskar att ligga och gosa precis brevid sin bror cola. Och gurka och banan är det bästa han vet och ja han vill alltid ha mat när man går förbi buren. Och skriker alltid om han hör något ljud som kan vara mat och blir totalt galen. Men en ur mysig liten grabb som kan göra några trix som ''puss'' ''Tass'' '' gå runt handen'' hon är extremt smart och  vill alltid lära sig saker. Och det bästa är ju att få beröm. Han är klok och fattar alltid vad man ber honom om .Men ja han har en exra klo på bak benen inget han lider av precis men den ser lite läskig ut och endel tider så haltar pepsi så extremt mycket men han verkar i inte ha ont där heller karnse bara är stel?

Men nu vare ett tag sen han var halt som tur är . Han är världens bästa bebis  


  Cola. 

  Pepsi.

   

   

Älskar er så sjukt mycket världens bästa killar!    

Presentation


Jag är en tjej på 17 år som driver denna blogg kommer från västervik men bor nu i Linköping går på vretagymnasiet första året & ska studera häst när jag går i 2:an.I denna blogg får ni läsa om dessa 5 ponnys & min utveckling jag
Trikcträning & agylity.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Sanna

Mina djur

sannaas


Ovido - Quiz & Flashcards