sannaas

Alla inlägg den 17 juli 2011

Av Sanna - 17 juli 2011 23:58

Hej bloggen !

Dagen har rullat på som vanligt eller aha.

Nu ikväll har jag hållt på med bloggen men den är inte klar en på ett tag om jag säger så ,

Nicole sover här i natt vi har sett film och varit ute och gått nu på kvällen mysigt men jag vet ärligt inte vad jag ska skriva mer nu så vi ses imorgon för nu ska jag mysa ner mig i sängen och se tv.

 

 

Av Sanna - 17 juli 2011 17:17

Hej på er igen!

Kom precis hem från lilleman och idag blev det ridning efter ca 1 månad vila ?

Nääe men han hade tappat en sko förra veckan och sen har inte hovslagaren kommit ut -.-'

Men tog en skrit tur i skogen och han var ganska seg idag känns lite konstigt men det gick toppen ändån .

Nu och framåt ska jag försöka rida varje dag eller gå ut och gå med lilleman och sen ska jag göra ett shema till honom med .

Imorgon blire en fota tur med nicole som även sover här i natt .

1 bild från dagen :

  Älskade Häst   

Av Sanna - 17 juli 2011 12:59

 


       

Av Sanna - 17 juli 2011 12:44

Har grymt mycket saker att göra idag men jag är så seg och sitter här och gör precis ingenting   Men ja ska städa alla burar städa mitt rum allice ska få vara ute halva dagen och sen ska jag hoppa med henne idag med och alla djuren ska jag mysa med ganska mycket och så ska jag ut till lilleman med (?)

Hoppas han har skor så vi kan ta en tur i skogen ! Då fotar pappa med tror jag och sen ska jag fota massa bilder på djuren och ja fullt upp.

Ska skriva ett shema som jag ska ha till djuren med som jag tänkte skriva på bloggen som ni får se ?

Har mycket nytt som kommer upp på bloggen nu så ni vet !

Hare bra alla söta läsare!

Av Sanna - 17 juli 2011 12:29

Dirty Devil är en blev valack för några månader sen och det var tänkt att han skulle bli våran avels hingst men han blev agressiv och det gick knappt hantera honom men han har blivit bättre nu lugnare och man kan hålla på med honom och det känns bra , Vi har kommit ganska långt i inridningen och han tycker det är grymt kul. Han är 4 år och är efter den fina connemara hingsten ue: Öxenholm Bobby 103. Han är allså halv bror till dom 3 andra fölisarna .

Han kommer nog bli en maxad d-ponny och när han var liten så var han så busig och sara är har allså fött upp devil helt själv .

Han är en envis kille som vet vad han vill men han är en super snäll ponny med älskar att få komma ut och ha kul.

Älskar denna kille enormt   

  

  

  

  

Fina killen .

Av Sanna - 17 juli 2011 12:00

Cool Pleasure som kallas ''cp'' är en valack på 3 år och är resen svenskt halvblod.

Är färgen fux och har en fin bläs och har 3 strumpor.

Han är en jätte härlig kille som älskar mys och att gå ut och gå.

Han är alltid nyfiken och är inte så värst rädd av sig. Bara bak till då men det är bara att träna bort. Vi håller så på att rida in honom lite smått men nu över sommaren så går han bara och betar och jag började förra veckan att pyssla om honom.Vi går ut och går och myser mest. Han är så sjukt snäll och man kan bara älska denna häst så sjukt mycket han är så speciell och man skulle ju inte säga nej till honom. Jag tror alla blir kär i hans personlighet för den är speciell.

Han har hjärtat på rätta stället och åh så bra han är !!

Älskar denna häst sjukt mycket.

Och ja det är ju många som har undrat varför vi kallar honom cp många har tagit det på ett dumt sätt, Och endel tycker man verkar vara helt dumma i huvudet men ja så är det inte. Lyssna och lär Hans första bokstav börjag på C och hans andra bokstav på andra namnet börjar på P =Cool Pleasure ? förstår ni alla nu lite hur vi menar ? 

Våran lilla fina cp   

Skriv om ni vill ha någon mer förklaring om ni tycker att det är helt fel okej ? 

Men nu komnmer det lite bilder på älsklings killen !

   

 

   

 

   

   

 

Älskar dig killen     

Av Sanna - 17 juli 2011 11:30

Nu tänkte jag skriva om fölisarna som vi har .

Dom är halv bröder och är födda i juni 2010.  

Dom är super mysiga och vill alltid komma fram och gosa och man vill bara krama om dom typ ju ?!

Dom har allså samma pappa den underbar fina connemara hingsten Sjödalens Magnet RC 103.

 

Golden dream : Han är en fin underbar kille som är lite rädd av sig men vill ändån kommer fram och hälsa har fin färg och kommer bli en underbar ponny , Hans mamma är u: Lisette RC 1064 och är mycket fint sto. Han föddes den 22 juni 2010 är är allså 1 år och 1 månad .

Bebis plutt    

Fina Golden Dream.

 

  Fina bebis.

---------------------------------------------------------------------------------------------

Hard on ''Harry'': Harry som han kallas är en jätte snäll kille som är nyfiken på allt som händer runt honom och är fin färg han börjar bli en av mina favos bland fölen . Hans mamma heter Bubble Joy och mamman är syster till saras ung hingst som heter Dirty Devil, Harry föddes den 8 juni 2010 är är allså 1 år och en månad 

Fina bebis   

  

Bebis Harry .

  Bebis.

---------------------------------------------------------------------------------------------

Nice one ''Nasse'': Är min favvo bland fölen och han är så sjukt snäll och nyfiken på allt som händer, Redan första gången jag såg honom så blev han min favorit han är så söt och åh helt underbar helt enkelt, Han föddes den 8 Juni 2010 .

Älskade fölis   

  Bästa fölis .

  Bebbe .

PÅ alla tre fölisarna   

 

 

 

 

  

Presentation


Jag är en tjej på 17 år som driver denna blogg kommer från västervik men bor nu i Linköping går på vretagymnasiet första året & ska studera häst när jag går i 2:an.I denna blogg får ni läsa om dessa 5 ponnys & min utveckling jag
Trikcträning & agylity.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Sanna

Mina djur

sannaas


Ovido - Quiz & Flashcards